מסגרת החינוך המיוחד מאפשרת לתלמידים עם צרכים מיוחדים ללמוד ולהתקדם, לרכוש מיומנויות ויכולות תקשורתיות. משבר הקורונה הציב את מערכת החינוך עם אתגרים לא פשוטים ואת החינוך המיוחד בפרט. את מערכי השיעור לא ניתן להעביר ב-ZOOM ואת התקשורת הבינאישית והמגע לא ניתן להחליף עם המסכים.
למרות שהלימודים ממשיכים להתקיים, ישנם הורים שחוששים לשלוח את ילדיהם היות והם בקבוצת סיכון. שגרת הבידודים גם השפיעה על התלמידים והמשפחות וכל אלו גרמו לצוות החינוכי לחשוב כיצד ניתן לסייע להורים והתלמידים. כיצד ניתן לשמור על שגרה גם בבית, לשמור על רצף הלמידה וההתקדמות ולהעביר את תכני הלימוד מחוץ לבית הספר.
צוות המורות הכינו ערכות ללמידה מרחוק שכללו – מערכי שיעור בנושא החגים, ערכות סמלים של רגשות, סדר יום ופעלים, סיפורים בהמחשה, פאזלים, משחקי זיכרון ועוד. אחת האמהות סיפרה: “המערכים אפשרו לנו לשבת עם הבת שלנו לזמן איכות, לתקשר ולשחק עימה. התרגשתי לגלות שהיא מזהה את הסמלים ומתקשרת עימנו באמצעות הכרטיסיות, זה הסב לנו הרבה אושר ושמחה לראות אותה כך”.
נראה שהקורונה לא תחלוף בקרוב ולמרות זאת אנו ממשיכים להסתכל קדימה. ממשיכים לשכלל את ערכות הלמידה מרחוק בכדיי להעניק לתלמידים ולהוריהם את רשת הביטחון לה הם זקוקים בתקופה כה מבלבלת של חוסר וודאות. אנו מחכים לחזרתם של כל התלמידים ונמשיך לתמוך מקרוב ומרחוק.