Search
Close this search box.

אהבה לכל מגבלות

השבוע ביום א’, התקיים אירוע מרגש ומיוחד במינו. כ35 רווקים ורווקות עם מוגבלות נפגשו בכפר השיקומי “עדי נגב – נחלת ערן” על מנת למצוא זוגיות ואהבה. המפגש התקיים לאחר מחסור באפשרויות היכרות של אנשים עם מוגבלות, זו הפעם הראשונה שמפגש ייחודי מהסוג הזה מתקיים באזור הדרום.

מאור משה, בן 34, ממושב נבטים, יזם את האירוע בעקבות חיפוש אחר אהבה. מאור, שירת בשירות הביטחון ונדקר בפיגוע בשנת 2015, בו נפצע באופן אנוש. רופאיו לא נתנו לו סיכוי. “נפצעתי בפעילות מבצעית בירושלים, לא נתנו לי סיכוי, אבל הפתעתי את כולם ואני חי. לאחר מעברים שונים בבתי החולים הגעתי לעדי נגב לשיקום. הייתה לי פגיעה מוחית קשה, לימדו אותי ללכת, לימדו אותי לדבר מחדש, לימדו אותי לאכול. לא ידעתי לעשות כלום לאחר הפציעה הקשה. השיקום לקח זמן ועדיין לוקח”.

מאור החליט למצוא אהבה לאחר האירוע, אך גילה שזה דבר לא פשוט. “לפני שנפצעתי הייתי יוצא לדייטים, הייתי פעיל, אף פעם לא דחו אותי בגלל שאני נכה, ופתאום הגיעה הפעם הראשונה שדחו. נפגעתי. לאט לאט הבנתי, למה לא לחפש אנשים כמוני? יש המון אנשים כמוני שלא יכולים למצוא זוגיות רגילה. רציתי שאנשים יכירו אחד את השנייה”.

מאור החליט ליזום מפגש הכרויות עבור אנשים עם מוגבלויות בכפר השיקומי “עדי נגב – נחלת ערן” על מנת שיוכלו למצוא אהבה למרות המגבלה. “הרעיון עלה מכתבה שראיתי בחדשות, שתפתי את לירז, מרפאה בעיסוק מעדי נגב – נחלת ערן, וקהילת הסטודנטים של “תוצרת הארץ” בכפר השיקומי “עדי נגב – נחלת ערן”. העלית את הרעיון לבצע ערב הכרויות לאנשים עם מוגבלות. הרעיון התקבל בברכה רבה. הופתענו מכמות האנשים שהגיעו מכל הארץ, אמנם מדובר במפגש אחד, אבל אנחנו צופים למפגשים נוספים. הייתי גאה לראות את כמות האנשים שמחפשים אהבה, הלוואי ויצא מהמפגש זוג אחד”.

מאור מבקש תמיד לראות את האדם שמעבר, “לא לפסול אדם שיש לו חוסר, כי החוסר הזה יכול להיות שלמות שמשלימה עוד ארבע אנשים אחרים”.

דגנית סדרס, ממארגנות האירוע בכפר השיקומי “עדי נגב – נחלת ערן”: “למצוא זוגיות ואהבה היא משימה לא קלה, כשאדם עם מגבלה מחפש אהבה זה קשה ומאתגר הרבה יותר. אירועים מהסוג הזה הם אירועים חשובים מאין כמותם, הלוואי ותמיד נתקדם לדרך של תיקון עולם ומציאת אהבה”.

אחיה סאסי, מנהל כפר הסטודנטים של “תוצרת הארץ” בכפר השיקומי “עדי נגב – נחלת ערן”: “בעולם שכולם מחפשים תהליכים מהירים, קלים ונגישים, תהליך הזוגיות הופך קשה ומייגע, כולם רוצים בו אבל לא לכולם הכוח והסבלנות. מניח שכולם יודעים כמה לא פשוטה היא הדרך לאהבה, קל וחומר לאנשים עם מוגבלויות שרבים מהם מתייאשים ומחליטים לוותר על הזכות הכל כך בסיסית להתאהב. בראשון האחרון הרמנו ביחד עם מאור, דגנית, ולירז אירוע מיוחד ומרגש שעזר לקסם אהבה להתממש, היה כל כך מרגש, שאנחנו כבר עובדים על האירוע הבא”.

אנו זקוקים לתמיכה שלכם!

תרומתך לעדי תעזור לנו להשיג את היעד ולהעצים כל ילד ללא קשר לחומרת מגבלותיו