Search
Close this search box.

איתן אאודה- מטופל שיקום

איתן יוצא לחיים חדשים

איתן אאודה, בן ה- 27 מקיבוץ משמר הנגב, שירת בקבע ביחידה מסווגת בחיל המודיעין. במהלך שירותו הצבאי, התגלה אצל איתן דימום מוחי קשה שסיכן את חייו והוביל לאשפוז ממושך בבית החולים בית לווינשטיין. לאחר שמצבו התייצב והיה מסוגל להמשיך את השיקום קרוב לביתו, הגיע למרכז לשיקום יום ב”עדי נגב – נחלת ערן”. כעת, איתן מסכם שנתיים של שיקום אינטנסיבי. הוא יוצא לדרך חדשה ומאתגרת כסטודנט באוניברסיטה העברית בירושלים. לסיכום התקופה, הוא ישב לשיחת סיכום עם לירז סמט, מרפאה בעיסוק שליוותה אותו מהגעתו לכפר ומעידה אף בעצמה על השינוי והדרך המדהימה שאיתן עבר.

איתן, איך מסכמים שנתיים של טיפול? מה השינוי הכי גדול שעברת?

מאדם סגור הפכתי לאדם יותר פתוח. חזרתי לחיים עצמאיים. עברתי לגור לבד, התחלתי להתנדב וללמוד. השגתי דברים שאדם בריא לא תמיד רואה אותם – לרכוס רוכסן, להניח תפילין, לחתוך סלט. למדתי לראות את הדברים “הקטנים”, להעריך אותם וליהנות מהם.

מה יש לך לומר על היחידה לשיקום יום ב”עדי נגב – נחלת ערן”?

אני מודה למסגרת הזו שהחזיקה אותי עם הראש מעל המים ולא וויתרה לי על שום דבר. שיקום זה עליות וירידות והם ידעו להיות שם בשבילי גם בירידות.

מהן השאיפות שלך לעתיד?

להמשיך צעד אחר צעד. להסתפק בהנאות הקטנות של החיים. לסיים תואר ו… אם אפשר למצוא את האחת.

מה המסר שלך למשתקמים חדשים?

לא לוותר, גם כשדברים נראים ללא מוצא. כשיש ירידות, לזכור שבסופו של דבר יהיו גם עליות. וללמוד לקבל את עצמך.

מה הצעד הבא שלך?

בשיקום הצלחתי לראות דברים מזווית שונה והתחלתי ללמוד לתואר באוניברסיטה העברית. ביום א’ ה10/3/19 התחלתי את סמסטר ב’ באוניברסיטה העברית, בחוגים שפה וספרות ערבית ומזרח תיכון ואסלאם, נושאים שתמיד עניינו אותי. אני מתכוון לעבור לגור בירושלים, כרגע התוכנית מתעכבת כיוון שאני ממתין לדירה במעונות. בינתיים מחפש מקום לינה בירושלים.

גאים באיתן על הדרך שעשה. גיבור אמיתי.

אנו זקוקים לתמיכה שלכם!

תרומתך לעדי תעזור לנו להשיג את היעד ולהעצים כל ילד ללא קשר לחומרת מגבלותיו