Search
Close this search box.

ביקור שרת התפוצות, עומר ינקלביץ’ ב”עדי נגב – נחלת ערן”

שרת התפוצות, עומר ינקלביץ’, ביקרה ב”עדי נגב – נחלת ערן”, כפר שיקומי ייחודי לאוכלוסיות מיוחדות, במסגרת יום סיור בדרום. את הביקור ליוו יו״ר הכפר, אלוף (מיל׳) דורון אלמוג, והמנכ״ל מר אבי וורצמן.

את הביקור פתחו בסיור קצר והיכרות עם מטופלי חוץ המגיעים מידי יום לאשפוז יום ומקבלים טיפולי שיקום מגוונים שמאפשרים להם לחזור לשגרה ומשנים את חייהם. השרה קיבלה סקירה על הפרויקטים הבולטים במקום – בניית בית החולים השיקומי הראשון בדרום, התנדבות של מאות צעירים מהתפוצות וסיורים של משלחות מקצועיות וכן על הפעילות החינוכית והשיקומית שניתנת לדיירי המקום ואנשי הקהילה במסגרת גני הילדים, מרכז התעסוקה והמרכז החקלאי

השרה שיבחה את הפעילות בכפר, שמעה אודות החזון, האתגרים וההזדמנויות הקיימות בתחום היהדות בתפוצות.

בסיכום ביקורה, בירכה השרה את הנהלת המקום והצוות בספר המבקרים של הכפר וכתבה: “לבית הכי חם, מיוחד, ערכי ואנושי שבעולם. בזכותכם למדים מה תפקידו של האדם בעולם. עוצמתה של השרשרת האנושית נמדדת ביחסה לבני האדם ובעיקר ליחסה כלפיי אלו שזקוקים לה. תודה לכם על טיפוח הערכים שבזכותם תופסים במה ומקום בחברה הישראלית וגם בתפוצות. בתקווה לשיתופי פעולה מעצימים. בניתם מפעל חיים שראוי להערצה וחיקוי, בזכותכם הדור הבא יראה אחרת. אפעל לשלב את פעילויות הכפר “עדי נגב” עם הפרויקטים של משרד התפוצות מול יהדות העולם, כולל סיורים והדרכות וירטואליות, וכן לפרויקט ההתנדבות העולמי של המשרד, “שלום קור”, אשר במסגרתו יהודים מתנדבים בכל מקום על הגלובוס בכדי לעשות תיקון עולם, בדיוק כמו שעושים כאן בעדי נגב”.

דורון אלמוג, יו”ר הכפר, הוסיף “תודה לשרה התפוצות על ביקור מרגש ומעצים בכפר. מראשית הכפר אנו בקשרים חזקים וטובים עם יהדות התפוצות במסגרת התנדבות, התמחות מקצועית לסטודנטים מחו”ל וסיורי משלחות אשר מגיעות להכיר וללמוד על המודל הייחודי שאנו מובילים ‘מרכז קהילתי משלב’. מודל זה מהווה את הלב הפועם של הקהילה ומעניק אלפי שירותים לכל תושבי הדרום בתחומי חינוך, תעסוקה, שיקום ופנאי. יחד עם משרד התפוצות נמשך לקדם תכניות התנדבות והסברה לצעירים בתפוצות”.

אנו זקוקים לתמיכה שלכם!

תרומתך לעדי תעזור לנו להשיג את היעד ולהעצים כל ילד ללא קשר לחומרת מגבלותיו

ספר אורחים​