Search
Close this search box.

בר מצוה לילדים הכי מיוחדים בירושלים

איך חוגגים בר מצווה לילדים עם מוגבלויות שכליות התפתחותיות קשות? ב’עדי’ ירושלים התשובה ברורה: ממש כמו לכל אחד אחר. החודש החלו לחגוג ב’עדי’ בר מצווה לארבעה ילדים עם צרכים מיוחדים, שני בנים ושתי בנות שהגיעו לגיל בר ובת מצווה. כדי להכין את הילדים למסיבה הגדולה שתתקיים לאחר חג השבועות הם נפגשים בכל שבוע לשיעור משותף שבו הם לומדים יחד על טקס בר המצווה ונוסעים גם לפעילויות חוץ בית ספריות.

השבוע הגיעו הילדים לכותל. כל חבריהם לכיתה ליוו את החתנים והכלות לכותל המערבי, כאשר תלמידי ישיבת “נתיב אריה” חיכו לילדים בעיר העתיקה וליוו אותם בשירה וריקודים, וגם עשרות מתפללים ומבקרים התעניינו והצטרפו לריקודים כדי לשמח את הילדים היקרים. הצוות פרש טלית מעל ראשי הילדים וזרק עליהם סוכריות, ממש כמו בכל טקס בר מצוה. הילדים התפללו תפילת שחרית באמצעות סידורים מוחשיים שניתן למשש אותם ולהרגיש באמצעותם את המילים והכוונה, ולאחר התפילה הכניס כל ילד את בקשתו האישית אל בין אבני הכותל.

בהמשך השבוע הגיעו כיתות חתני הבר מצוה לבית הכנסת של חב”ד בשכונת רמת שלמה כדי להניח תפילין. ולסיום הביקור החגיגי שיחררו הילדים לשמים בלונים שכתובים עליהם תכונות טובות של כל אחד מהחתנים.

בנות הבת מצוה ביקרו בנוסף ‘בקבר רחל’ ונהנו מתפילה משותפת עם בנות כיתתן, אימותיהן והצוות. לסיום התאספו כולן לשירה משותפת ומרגשת.

 

רחל פישהיימר מנהלת בית הספר עדי בירושלים מדגישה “ההכנות וההתעסקות הרבה סביב אירועי בר/בת המצוה של תלמידינו היקרים, מלווה בהמון הכנה הן מצד הצוות, המשפחות וכמובן התלמידים החוגגים עצמם. אנחנו רואים חשיבות רבה בהנגשת האירוע וההתעסקות הרבה. במטרה- שכל תלמיד בעדי יזכה לחויית בר/בת מצוה בלתי נשכחת כמו כל בני גילו”

אנו זקוקים לתמיכה שלכם!

תרומתך לעדי תעזור לנו להשיג את היעד ולהעצים כל ילד ללא קשר לחומרת מגבלותיו