Search
Close this search box.

חודש המודעות לאירוע מוחי

אירוע מוחי הינו אירוע מורכב אשר תוצאותיו והשלכותיו משתנות מאדם לאדם. ישנם אנשים המשתקמים במהירות לאחר אירוע מוחי וחוזרים לחייהם ואחרים שחייהם משתנים ב-180 מעלות תוך התמודדות עם  משבר עמוק – אינם יכולים לחזור לעבדותם, מאבדים את יכולת ההליכה. מאבדים את כושר הדיבור ועוד. חלק מהמקרים מתרחשים גם בגיל צעיר ובמפתיע.

צוות השיקום ב”עדי נגב – נחלת ערן”, מבין כי מעבר לטיפולי השיקום המסורתיים, יש לקיים פעילויות העשרה נוספות בכדיי לתמוך במטופל ובמשפחתו אשר בן רגע חייו עברו טלטלה עצומה. מכאן נולד הרעיון לקיים בכפר חודש מודעות לאירוע מוחי ולשים את המטופל במרכז ולסייע לו.

את חודש המודעות מובילה חגית נבון – פורת, העובדת הסוציאלית של יחידות השיקום בשיתוף עם עמותת נאמן, אשר הוקמה כארגון לעזרה עצמית של נפגעי שבץ מוחי אשר לא מצאו תמיכה בקהילה בתהליך ההתמודדות עם ההשלכות של המחלה על חייהם.

במסגרת חודש המודעות, הוזמנו מטופלי השיקום, בעבר ובהווה ובני משפחותיהם, למגוון הרצאות בנושא שמטרתן הגברת המודעות לגורמי הסיכון ואמצעי המניעה לשבץ מוחי בצד  ההתמודדות לאחר השבץ ודרכי השיקום.

ההרצאות עסקו בהיבטים הרפואיים של אירוע מוחי – גורמי סיכון ומניעתם (ד”ר מייקל סטאר), מיצוי זכויות רפואיות (עו”ד לינוי אולניק), התמודדות רגשית לאחר אירוע מוחי (הנוירופסיכולוגית של השיקום אילנה שוחט – נרקיס).

גם צוותי השיקום של הכפר העבירו תכנים מעניינים העוסקים באירוע מוחי וקוגניציה, פעילות גופנית מתאימה לאחר אירוע מוחי, מקומה של התקשורת בחיי היום יום.

בלובי של מרכז השיקום הוצבה תערוכה של עזרים לסיוע  בתפקודי היום יום לאחר אירוע מוחי.

במהלך כל השנה פועלת בכפר “קבוצת נאמן” הנותנת תמיכה, מענה ואוזן קשבת לנפגעי השבץ המוחי.

הפרויקט מתאפשר הודות לתמיכה והסיוע של הJNF והגברת תרזה לינגוויץ, הוגת הפרויקט “It’s Family Time” אשר שם את משפחות המטופלים במרכז.

אנו זקוקים לתמיכה שלכם!

תרומתך לעדי תעזור לנו להשיג את היעד ולהעצים כל ילד ללא קשר לחומרת מגבלותיו