Search
Close this search box.

“שמע ישראל.. לילה טוב, אני אוהבת אותך”

ביום שלישי בערב קיימנו במעון עדי ירושלים ערב הוקרה לבנות המיוחדות שמשתתפות בפרויקט “חלומות מתוקים”

כ100 בנות משתתפות מידי שנה בפרויקט המיוחד של חלומות מתוקים- תוכנית קריאת שמע ושירי לילה טוב לפני השיינה לכל ילדי עדי ירושלים.
בזכות הבנות הנפלאות ילדי עדי ירושלים זוכים ללכת לישון בכל ערב עם חיוך גדול על הפנים.
5 מדרשות חו”ל מעורבות בפרויקט: סמינר הדר, סמינר BJJ, סמינר נחלת, סמינר מסורת רחל וסמינר תפארת.

בכל ערב מגיעות למעון כ20 בנות שעוברות בין מיטות החניכים ושרות עם כל חניך שמע ישראל ושירים נעימים נוספים. החניכים מחכים בכל ערב לבנות ומודים להן בחיוך גדול ובמבט אוהב.

מספר פעמים בשנה אנו מתאספים עם הבנות היקרות בכדי להודות להן על כל המסירות והאהבה הרבה. הבנות מצידן לא מבינות על מה התודה ואומרות כולן “שהן מקבלות מהחניכים היקרים הרבה יותר משנותנות”

בערב זה, הסמוך לחג הפורים. רצינו להדגיש במיוחד את השמחה הרבה של החניכים ושל ההורים והכרת הטוב על כל ההשקעה.
עם כיבוד עשיר, צ’ופרים מיוחדים ומגילת אסתר יפיפיה- ניסינו להעביר מסר אחד והוא -תודה!
על מגילת האסתר חרתנו את המילים בהוקרה, על שמחה מתמשכת סביב השנה כולה. משפחת עדי ירושלים. פורים תשע”ו.

במשחק מיוחד שערכנו שיתפו הבנות בחויותיהן הרבות משעות ההתנדבות.
היה קשה מאד לבחור את הסיפורים המרגשים ביותר. וכשביקשנו מהבנות לספר על חויה ששינתה אותן עצמן החדר התמלא דיבורים. כולן רצו לשתף, לכולן היו רגעים מעצימים תוך כדי התנדבות..

אחרי שצפינו יחד בסרט מרגש על התמודדות של משפחה אחת בעדי, זכינו לשמוע מילים נוגעות ומחזקות מאמא של אחת החניכים שפרויקט חלומות מתוקים אהוב עליה במיוחד.
“עד שאתן הופעתן הייתי מחפשת כל ערב מישהו מבני המשפחה שיבוא לקרוא קריאת שמע עם בני.. א”א לתאר את התחושה של אמא יהודיה שיודעת שגם בנה בעדי הולך לישון כל ערב כמו כל ילד יהודי ועם חיבוק וליטוף כמו כל ילד בעולם” היא ריגשה את הבנות עם סיפור על הרב כהנמן שאחרי השואה זיהה את הילדים היהודיים במנזרים ע”י שקרא קריאת שמע. “הנשמה מרגישה, היא קולטת, הכל רשום”..

לסיום הערב המיוחד שמענו עוד כמה סיפורים מרגשים על החויות הרבות שמתרחשות בכל ערב ועל החיבור המיוחד של המתנדבות עם הילדים.
“לא משנה מה” מסכמת שירה. “בכל יום שני, אפילו אם יש לי מבחן ענק למוחרת, אפילו אם חזרתי לפני רגע מטיול גדול, אני לא מפספסת את ההזדמנות לבוא ולומר קריאת שמע עם החברים שלי בעדי” “זה מה שנותן לי את הדלק לכל השבוע” מוסיפה נעמה.

וכשנעמדנו בסוף הערב להצטלם תמונה קבוצתית של כל הבנות המעורבות בפרויקט לא יכולנו שלא לחוש בתחושת השליחות והגאוה הגדולה של כל הנוכחות.
לא רבים הם האנשים שזוכים לגעת כך באנשים, להיות משמעותיים כל כך בחיי הזולת.
“אנחנו זכינו” אומרות כולן.

וקבוצת הבנות שאחראיות על קריאת שמע של יום שלישי פונות לעלות לקומה 1 לסבב השבועי..
לילה טוב

אנו זקוקים לתמיכה שלכם!

תרומתך לעדי תעזור לנו להשיג את היעד ולהעצים כל ילד ללא קשר לחומרת מגבלותיו