Search
Close this search box.

לראשונה במרכז הרפואי בדרום: תרגול אירוע מלחמתי עם לכודים מוגבלי יכולת מילוט

תרגיל המדמה אירוע נפילת טיל עם התפתחות שריפה נערך לראשונה במרכז הרפואי ע”ש קיילי שבתחומי הכפר השיקומי “עדי נגב – נחלת ערן”, מתוך מטרה לשפר את המוכנות במענה לאירוע המתאר קריסה ושריפה במחלקת אשפוז שבו שוהים מאושפזים המתקשים להימלט

תרגיל תחנתי התקיים לראשונה במרכז רפואי שיקומי “עדי נגב – נחלת ערן” שבתחומי מועצה אזורית מרחבים בהובלת מפקד תחנת כיבוי והצלה ס’ טפסר אבי הרוש ובנוכחות מטה מחוז בראשות טפסר איציק עוז ממ”ז דרום.
התרגיל דימה אירוע מלחמתי של נפילת טיל על מבנה וכתוצאה מכך קריסה חלקית של מחלקת אשפוז והתפתחות שריפה והימצאות לכודים מוגבלי יכולת מילוט. מטרת התרגיל הייתה שיפור והעלאת המוכנות של תחנה אזורית נתיבות במתן מענה מבצעי לאירוע במתאר קריסה ושריפה במרכז רפואי שיקומי בהם מאושפזים מוגבלי יכולת מילוט עצמית.

כחלק בלתי נפרד מהיעדים שהוצבו לתרגול היו בחינה ומיטוב שיתוף הפעולה עם ההנהלה וגורמי החירום במרכז הרפואי, כאשר כוחות משטרה ורפואה במרחב היוו חלק מההישגים הנדרשים שהוצבו בתרגיל. צוות המרכז הרפואי וכוחות כיבוי והצלה הכתירו את האירוע בהצלחה, וציינו כי התרגיל היה מצוין ומהווה נדבך חשוב לשיפור המוכנות והלמידה המתמדת של תחנה אזורית נתיבות למתן מענה לאירועים מורכבים במתאר מסוג זה.

מאירה אלדר, סמנכ”ל שירות, חוויית המטופל ותחום השיקום בכפר השיקומי “עדי נגב – נחלת ערן”: “חשיבות ביצוע תרגיל שמדמה מצב מלחמה הוא חשוב וחיוני עבור כל מרכז רפואי לשיקום. למדנו יחד עם מערך כבאות והצלה איך מתמודדים במצב חירום בעזרת תרגול עם הצוות והמטופלים. תודה על שיתוף הפעולה המוצלח”.

קרדיט צילום: זאב דיקמן – תיעוד מבצעי

אנו זקוקים לתמיכה שלכם!

תרומתך לעדי תעזור לנו להשיג את היעד ולהעצים כל ילד ללא קשר לחומרת מגבלותיו