Search
Close this search box.

אושפיזין מיוחד בתיכון החברתי

אושפיזין מיוחד בתיכון החברתי בקרית אתא: “האמונה בעצמך מאפשרת לך להגשים הכל, למרות המוגבלות

כך אמר אופיר דהן, אדם עם מוגבלות מורכבת שלא מוותר ומשיג את החלומות שלו

כמידי שנה מקיימים בחג הסוכות בתיכון החברתי את מצוות האושפיזין. השנה, במסגרת הנושא השנתי “אנשים עם מוגבלות”, במסגרת תוכנית ‘תיקון עולם’ של עמותת ‘עדי’ ומשרד החינוך, שנותן דגש מיוחד על קבלתם של אנשים עם מוגבלויות, ביקשו התלמידים לתת נופך אישי-מקורי לאירוע והזמינו ל’סוכת הצדק’ את אופיר דהן, בן 35, לא נתן לתסמונת הגנטית שארקו-מארי-טות שיש לו לעכב אותו, ובכל יום מחדש הוא מגשים את החלומות שלו, שכבר כוללים בגרות מלאה, התנדבות לצבא, תואר ראשון, הרצאה בפני קהל ועוד.
אופיר, שעובד היום ככלכלן בכיר בחברת כימיקלים לישראל, מתאר את סיפור חייו באמצעות חוש הומור בריא, סיפורים אישיים ומשתף בהתרסקות הגדולה שחווה.
בגיל 32 החל להאמין בעצמו ובכוחותיו שוב וחזר להמשיך ולהגשים את חלומותיו באמצעות האומץ שלו לרדוף אחריהם. במהלך ההרצאה תיאר אופיר כיצד בכל הזדמנות שיש הוא נלחם בחוקים העלולים להגביל אותו ומשנה את הכללים.
גם הוריו וחבריו של אופיר הגיעו לסוכה כדי לפגוש אותו. לדבריו, אמו הייתה כביכול על תקן “האישה הרעה”, אלא שבפועל היא דחפה אותו להצליח ולהתייחס לעצמו כמו לכולם, כך שבאמצעות אומץ, תשוקה ונחישות, הוא הצליח להשיג כל יעד בחיים. הוא אף הפר את הכללים פעם נוספת כאשר ביקש זוגיות באמצעות הרשתות החברתיות, ואף בכך הצליח.
לבנת פרידמן ואילנה כהן מחנכות בתיכון החברתי הבינו שהתפקיד שלנו כחברה הוא לדאוג לאנשים שמסביבנו ובאמצעות חינוך ניתן יהיה לעשות שינוי ולהפוך את החברה שלנו למקום שהרבה יותר טוב לחיות בו.

אנו זקוקים לתמיכה שלכם!

תרומתך לעדי תעזור לנו להשיג את היעד ולהעצים כל ילד ללא קשר לחומרת מגבלותיו