Search
Close this search box.

חוות סוסים טיפולית

חוות סוסים טיפולית פורצת דרך ויוצאת דופן בנוף המוכר כיום בתחום הטיפול בעזרת סוסים בארץ ובעולם. החווה נותנת מענה טיפולי לדיירי הכפר, לתלמידי בית הספר שבכפר ולתושבי האזור.

גישת העבודה בחווה היא ייחודית הן בפן הטיפולי והן בשיטת האימון של הסוסים. החווה מהווה עבור המטופלים קרקע פורייה להתנסויות רגשיות, תקשורתיות, מוטוריות ותחושתיות. זהו מרחב טיפולי פתוח המאפשר לכל מטופל לבוא לידי ביטוי ולמיצוי הפוטנציאל הגלום בו. אנו מאמינים כי עשייה מתוך מוטיבציה פנימית היא הדרך הנכונה להוביל שינוי עמוק ומהותי אצל המטופלים. דרך העבודה עם הסוסים בחווה מכוונת גם היא ליצירת מוטיבציה פנימית, והיא מבוססת על חיזוקים חיוביים ומשוחררת מכוחניות (Force free).  אנו עובדים על פי עקרונות ה’קליקר טריינינג’- גישת אימון מודרנית ההולכת וצוברת תאוצה בעולם אילוף בעלי החיים. זוהי שיטת חינוך ואילוף יעילה והומאנית המתבססת על ידע ומחקרים במדעי ההתנהגות ואתולוגיה של בעלי החיים.

הטיפולים בחווה מבוססים על הקשר בין המטופל, המטפל והסוס. יצירת הקשר עם הסוס וביסוסו כוללים עבודה במרחב המחייה של הסוסים, אינטראקציה עם הסוסים מהקרקע, צפייה בהם, האכלה, טיפוח, משחקים משותפים, טיולים עם הסוסים, אימון הסוסים ועוד. מגוון האפשרויות לפעילות משותפת עם הסוסים מאפשר לנו לתת מענה מותאם למטופלים בעלי צרכים ויכולות שונים, בראש ובראשונה דיירי הכפר בעלי המוגבלויות המורכבות ביותר, וכן מטופלים עם לקויות תקשורתיות, ילדים בעלי קשיים רגשיים ועוד.

במפגשים עם הסוס והמדריך הטיפולי בגישה ייחודית זו, הילד לומד אמפתיה, ראיית הצרכים של האחר, שיתוף פעולה, שמירה על מרחב אישי, הבנת סיטואציות חברתיות, וביטוי רגשי. בנוסף, האינטראקציה עם הסוס מסייעת גם לשיפור יכולות קוגניטיביות הכוללות סדר וארגון, התמצאות במרחב, ביצוע משימות מורכבות, ושיפור יכולות מוטוריות וחיזוק פיזי. העבודה במפגשים מכוונת מטרות טיפוליות.

אנו עדים לתהליכים מדהימים שעוברים הילדים שמגיעים למפגשים עם הסוסים. התמודדות עם אתגרים וחששות, התמודדות עם תסכולים, שמחה, הנאה, הצלחות, תחושת רווחה, התרגשות, כל אלה ועוד באים לידי ביטוי במפגשים בחווה.

המענים הטיפוליים הניתנים בחווה:

  1. לדיירי הכפר ותלמידי בית הספר: מענה טיפולי בחווה כטיפול קבוצתי או פרטני בהתאם למטרות טיפוליות.
  2. לתלמידי בית הספר של הכפר: מענה טיפולי ע”פ החלטת הביה”ס. לרוב מגיעים כקבוצות על פי הכיתות למפגש שבועי האורך 45 דקות. המטרות העיקריות של המפגשים הן בד”כ מטרות קבוצתיות בעבודה עם הסוס מהקרקע וכן יש התייחסות למטרות פרטניות.
  3. לאוכלוסיית האזור ולתלמידי בית הספר שבכפר: ניתן להגיע לטיפול בחווה באופן פרטי או דרך קופות החולים השונות. מפגש פרטני הינו מפגש שבועי האורך חצי שעה. העבודה ממוקדת מטרות טיפוליות שנקבעות לרוב באינטייק (מפגש היכרות) עם ההורים.
  4. חוגי תקשורת עם סוסים ע”פ עקרונות הקליקר טריינינג: החוג מיועד לילדים ונוער אשר רוצים ללמוד ולהעמיק את ההיכרות שלהם עם עולם הסוסים דרך גישת העבודה הנהוגה בחווה. החוגים מתקיימים בקבוצות קטנות של 4-6 משתתפים בקבוצה.
  1. פעילויות העשרה לקהל הרחב: פרוייקטים/ סדנאות/ קורסים/ מפגשי העשרה ממוקדים בנושא תקשורת עם סוסים ופעילויות חינוכיות חוויתיות. בדגש על יצירת דיאלוג עם הסוס. לדוגמה החווה לוקחת חלק בפרוייקט “עדי בקהילה” שבו מגיעים תלמידי חינוך מיוחד מרשויות שונות באזור הדרום לימי פעילות במתקנים השונים שבכפר.

לשאלות ובירורים נוספים נשמח אם תפנו אלינו בטלפון 0732360433

צוות חוות הסוסים “עדי- נגב” נחלת ערן.

אנו זקוקים לתמיכה שלכם!

תרומתך לעדי תעזור לנו להשיג את היעד ולהעצים כל ילד ללא קשר לחומרת מגבלותיו