Search
Close this search box.

מה זה  הידרותרפיה?

הידרותרפיה באה מהמילה הידרו = מים ותרפיה = טיפול, טיפול במים.

טיפולי הידרותרפיה הינם שיטת טיפול  המתקיימת במים,  בבריכות קטנות עם טמפרטורת מים גבוהה, בין 32-34 מעלות. טיפול לחיזוק, תחזוקה  ושיפור בריאות הגוף והנפש.

הטיפול במים מועיל לילדים עם הפרעות התנהגות, בעיות קשב,  לסובלים ממיגרנות , לבעלי קשיים רגשיים , לילדים חסרי בטחון ,PDD  והרשימה עוד ארוכה .

הטיפול במים מתאים גם לסובלים מ: כאבי גב , פריצת דיסק , בעיות ניווניות בשלד ומערכת השרירים , פיברומיאלגיה , פרקינסון , לאנשים אחרי אירוע טראומטי ועוד…

למעשה פעילות טיפולית במים מוכרת עוד מאז התקופה העתיקה (כארבעת אלפים שנה לפני הספירה),
היא ידועה בעיקר במסגרת השימוש במרחצאות ביוון וברומא העתיקה.

בתקופת הרנסאנס חזר השימוש במרחצאות למטרות בריאות באירופה ובשנת 1697 הוכנס השימוש במילה הידרותראפיה לספרות המדעית על ידי סיר ג’ון פלויר, אשר תיאר את ההשפעות חיוביות והשליליות של שימוש במים חמים וקרים.
באותה תקופה התפרסמו גם כתביו של הרופא היהודי הדגול, הרמב”ם, אשר המליץ לכל אב לשלוח את בנו למים, להכיר אותם ולדעת כיצד להתנהל איתם (שחיה וכו’).
במאות ה-18 וה-19 פרח השימוש בטיפול במים – הידרותרפיה באירופה, בעיקר במסגרת התפתחות האורתופדיה והטיפול במחלות ראומטיות.

בעשור האחרון חלה פריחה מחודשת של השימוש במים לאוכלוסיות מגוונות, פותחו שיטות חדישות
המשלבות את תכונות המים ומעניקים למטופל תחושת רוגע, שחרור נפשי, ניקוי רעשים ועוד. ערך מוסף בפן הנפשי- מנטלי.

לטיפולים במים יתרונות רבים,  וסגולות מרפא מדהימות שאין ביבשה, המשפיעים על מידת ההצלחה של הטיפול.

תכונות המים שעושות אותם מרפאים ומרגיעים .
1. ציפה – כאשר אדם נכנס למים הוא “משוחרר” ממשקל גופו ( עקב ההפרשים במשקל הסגולי –חוק ארכימדס) . דבר זה מאפשר לנו לחזק שרירים ללא נשיאת משקל ולכן לאחר ניתוחים אורתופדיים , בעיות יציבה , כאבי גב , פריצות דיסק , מחלות מפרקים פרקינסון ועוד הרופאים שולחים את המטופל לטיפול במים .

2. התנגדות המים – צמיגיות המים יוצרים התנגדות לתנועה . תכונה זו מאפשרת לעשות התנגדות לשרירים ותנועות בדיוק בחוזק של המטופל עצמו דבר אשר מחוץ למים לא ניתן לעשות.

3. הלחץ ההידרוסטטי – הלחץ המים על הגוף עוזר להוריד נפיחויות , משחרר שרירים. תכונה זו חשובה במיוחד לפעילות רקמת הריאות וכלי הנשימה, כתוצאה מהגדלת ההתנגדות לזרימת האוויר הפעולה השרירית של הסרעפת והשרירים הבין צלעיים עובדים יותר קשה בעיקר בשאיפה, דבר אשר גורם לשפר את מערכת הנשימה, מסייע בטיפול באסטמה וכן בעיות נשימתיות על ידי שיפור הזרמת הדם ועוד…

4. חום המים – השהייה בבריכה קטנה עם מים חמים מרפה את שרירי הגוף ואת הנפש, את המחשבות, משחרר את המתחים הנפשיים וחרדות שונות ומביא את האדם למצב רגיעה אמיתי. פעילות במים חמים מרחיבה את כלי הדם וממריצה את זרימת הדם, דבר זה משפר את התפקוד של האברים פנימיים ומערכת החיסונית של הגוף.

הטכניקות שמשתמשים בהידרותרפיה .

במשך השנים פותחו מספר טכניקות טיפוליות במים, המטפל בכל טיפול בוחר טכניקה אחת או יותר הטובות ביותר בשביל המטופל הספציפי. הטכניקות המוכרות ביותר הן: הליוויק , וואטסו , באד ראגאז, Hydro Stretching, טיפול מניפולטיבי במים , ג’הארה , התעמלות במים , שחייה.

הידרותרפיה לנשים בהריון.

החל מהחודש השביעי של ההריון משקלו של הגוף מתחיל להכביד והמים בבריכה הטיפולית הם מקום שמאפשר הרגשת הקלה מכיוון שלא מרגישים את משקל הבטן שהולכת וגדלה עם הזמן , הטיפול במים עוזר לנשים בהריון גם בענייני: בצקות ברגליים , כאבי גב , מפחית את ההתכווצויות ברגליים ומפחית את הסיכוי להופעת דליות .

הידרותרפיה לחינוך מיוחד- הטיפול במים עם כל יתרונותיו מועיל לכל אדם באשר הוא, ולחינוך המיוחד בפרט- חיזוק בטחון ומודעות עצמית, שיפור יציבה, תקשורת, חיזוק פיזי וכד.

יש הרבה מאוד מטרות  שאפשר להשיג בעזרת המים, בטח אם הטיפול במים משולב ברצף הטיפולי של המטופל, ובתאום עם שאר הטיפולים העוטפים אותו, מה שמנחה אותנו ב” בריכה המקצועית על”ה ירושלים “.

למי מתאים טיפול הידרותרפיה ?

הטיפול במים מתאים לילדים נורמטיביים עם: הפרעות  קשב,  בעיות התנהגות , לסובלים ממיגרנות , לבעלי קשיים רגשיים , לילדים חסרי בטחון עצמי.

הטיפול במים מתאים גם לילדים או מבוגרים עם צרכים מיוחדים : PDD, ADHD , בעלי בעיות נפשיות , בעלי בעיות ריגשיות ואפילו לאיחור בהתפתחות השפה .

הידרותרפיה מתאים לכל הגילאים ( מילדים קטנים ועד הגיל השלישי ) לבעיות של : כאבי גב , פריצת דיסק , בעיות ניווניות בשלד ומערכת השרירים , לאחר ניתוחים אורטופדי, פיברומיאלגיה , פרקינסון , סובלים ממיגרנות , לאנשים אחרי אירוע טראומטי ועוד…

עוד אוכלוסייה שנהנית במיוחד מהטיפול במים הן הנשים בהריון שמשקל הבטן מכביד וכן לבעיות: כאבי גב , בצקות ברגליים ,הפחתת התכווציות ברגליים והורדת הסיכוי להופעת דליות.

הטיפול בבריכה אשר נחשבת כמקום מפגש והנאה נורמטיביים מחזקת את שיתוף הפעולה עם המטופל ותחושת ערך עצמי ומסוגלות .

למים יש השפעה חיובית מאוד על הנפש ולכן לא רק אנשים הסובלים מבעיות פיזיות יכולים לקבל תועלת מטיפול אלא גם אנשים שאוהבים מים ומחפשים מרגוע לנפש .

הידרותרפיה נותנת  את ההגנה והחיזוק לצד מקום דורש ומאמן, ומתאים לכל אחד ויכול להטיב עם בריאותו של האדם בכל גיל ובכל מצב רפואי.

הטיפולים מומלצים מאד גם בעונת החורף , אין צורך לחשוש מהקור ,הבריכה המקצועית עדי ירושלים מחוממת ובתוך מבנה וכמובן המים חמים ונעימים .

שווה לנסות!!

אנו זקוקים לתמיכה שלכם!

תרומתך לעדי תעזור לנו להשיג את היעד ולהעצים כל ילד ללא קשר לחומרת מגבלותיו