Search
Close this search box.

פרויקט “שלום לכתחילה”

מחלקת מחקר והדרכה המשותפת לארבעת מרכזי עדי, מתמקדת ביצירת בסיס מקצועי משותף לארבעת המרכזים, מיסוּד למידה מעמיתים בתוך הארגון ויצירת קשרים אקדמאיים ומקצועיים בישראל ובעולם דרך מחקר.

בנוסף, המחלקה יוצרת שיתופי פעולה מקצועיים עם ארגונים שונים ומציעה הדרכה מקומית ובינלאומית. במסגרת זו, יזמנו בתמיכת ממשלת הולנד את פרויקט “שלום לכתחילה” – פרויקט המקדם למידה הדדית ושיתוף פעולה בין מוסדות עדי לבין מסגרות חינוך מיוחד מהרשות הפלסטינית באמצעות הכשרות והחלפת מידע מקצועי.

המטרה והאמונה משותפת לשני הצדדים – ישנו צורך להבין את הצרכים ואופני ההתערבות לשיפור איכות חייהם והשתתפותם המקסימלית במארג החיים של אנשים עם מוגבלויות שכליות בינוניות עד קשות ובני משפחותיהם.

תהליך בניית הפרויקט היה מאתגר ומלמד מאוד – מלבד מפגש עם נציגי כל מסגרת חינוכית ששותפה לפרויקט, זכינו לבקר במוסדות שלהם ולגלות עשייה מבורכת, מוטיבציה גבוהה להצלחת הילדים והבוגרים, אמונה בדרך והרבה רצון ללמוד, להתפתח ולגדול.

לאחר שהגדרנו את הצרכים שלהם, התחלנו במפגשים מקצועיים לצוותים בתחום הטיפול באוכלוסייה עם מש”ה מורכב (מעדי ומהרשות הפלסטינית), ללמוד יחד למען השגה וקידום המטרות המשותפות.

הראשון בהם היה מפגש מיוחד בו התכנסו כל מנהלי עדי – יהודה, מיכל, יוסי, אבי, עינת, נעמה ושלומית יחד עם שלושת מנהלי המוסדות החינוכיים ונציגים נוספים מהרשות – בו ייעצו, הקשיבו, חלקו וערכו שיחות מעוררות השראה! מנהלי עדי לא חסכו בידע ובמקצועיות ונתנו מעצמם ללא גבולות.

עם האנרגיות האלה המשכנו למפגשים עם צוותי מקצועות הבריאות, עם מטפלים, עם עובדי תעסוקה וצוות הוראה בהם המודרכים נחשפו לעשייה המשמעותית בעדי והחלו בתהליך יישום אצלם במסגרות. כל זאת בהובלת מרצים ומרצות מקצועיים ממרכזי עדי השונים.

בכל התהליך אני לעיתים עוצרת וחושבת, איזו זכות אדירה יש לנו להיות מובילי דרך, נותני ידע והדרכה בתחום כל כך מיוחד ועדין של עבודה עם אוכלוסיות של מש”ה מורכב.

אני מאמינה שפרויקט זה יביא לנו הזדמנויות נוספות להיות משפיעים בארץ ובעולם, ולחלוק את כל מה שצברנו ב30 שנה האחרונות.

אצטט את ליסה, פיזיותרפיסטית במוסד love into action ואחת המודרכות שלנו שנכחה במפגש שערכנו בעדי נגב – “התרגשתי מהתקשורת, התמיכה רגשית, והיכולת לשים את האיש במרכז ולא את התוכנית. זה לא דורש תנאים טכנולוגיים ופיזיים כדי להתחיל בזה מיד. ואת זה אני מאוד מעריכה. בנוסף, ראיתי מגוון של מקומות המטפלים באוכ’ כמו שיש בעדי – מקומות חסרי כל ומקומות שיש להם הרבה משאבים ושהיכולת המקצועית שיש לכם היא ברמה בין לאומית לדעתי. כי אתם מצליחים להיות לא תלויים רק באביזר/טכנולוגיה אלא בעיקר בתקשורת אל מול התלמיד/בוגר שמסייעת לנו לקדם אותו.”

אנו זקוקים לתמיכה שלכם!

תרומתך לעדי תעזור לנו להשיג את היעד ולהעצים כל ילד ללא קשר לחומרת מגבלותיו