Search
Close this search box.

רפאל ביטון חוזר לחיים

במהלך טיול בסן פרנסיסקו, רפאל ביטון חש בכאבי ראש חזקים במיוחד. הוא פונה באופן מיידי לטיפול בבית החולים המקומי. הרופאים גילו גידול בראשו והמליצו על ניתוח באופן מיידי להצלת חייו. באותו הרגע התחיל המסע של רפאל חזרה הבייתה, הוא לא הסכים לעבור את הניתוח בארה”ב וברגע שנחת בנמל התעופה בן גוריון הועבר בדחיפות לבית חולים הדסה עין כרם על מנת להסיר את הגידול.

רפאל ביטון, בן 55 מבאר שבע, נשוי ואב לשלושה. לאחר שיחרורו מיחידת מורן החל את הקריירה המשטרתית שלו כשוטר תנועה, בהמשך לבלש ואיש יס”מ ובתפקידו האחרון כלוחם פשע. ביטון פעיל גופנית כל חייו, לא רק במסגרת תפקידו הפיזי במשטרה, הוא עסק בספורט תחרותי, ייצג את המשטרה בתחרויות ארציות ושימש כמדריך כושר גופני במחוז דרום. אהבתו הגדולה של ביטון היא הריצה אליה מתכנן לחזור בהקדם.

לאחר תקופה ממושכת בהדסה עין כרם, ביטון החליט לא לעבור לשיקום ארוך בבית לוינשטיין בעקבות המרחק מביתו בדרום ורצונו בקרבת המשפחה התומכת. לאחר תקופה ממושכת בבית בה לטענתו היה כמעט סיעודי, הגיע בנובמבר 2014 למרכז לשיקום יום ב”עדי נגב – נחלת ערן”. ביטון הגיע לסדרה של טיפולים אינטנסיביים – 3 פעמים בשבוע, לריפוי בעיסוק, פיזיותרפיה, הידרותרפיה, פסיכולוגית שיקומית והתנדב בקפיטריה הטיפולית.

ביטון מרגיש שהוא “קיבל את חייו בחזרה – אין מה להשוות את מצבי מהיום שהגעתי לשיקום ואיפה שאני נמצא היום“. הוא מספר שהצוות מדהים, רמת הטיפולים מהגבוהות שהוא מכיר ואווירת המשפחתיות יוצאת דופן הם שהחזירו אותו לחיים. “אני לא מרגיש שאני מגיע לטיפולי שיקום, אני פשוט נהנה להגיע לכאן. הקשר שהתפתח ביני לבין הצוות הוא לא קשר של ‘מטפל-מטופל’ זה הרבה מעבר” מספר ביטון.

זהו היום האחרון של רפאל במרכז לשיקום יום ואנו שמחים להיפרד ממנו ולדעת שהוא יוכל להמשיך בחייו ולחזור לאדם שהיה לפניי שהחל במסע השיקום. רפאל  כל כך נקשר לכפר שהוא יחזור להתנדב במסגרות השונות.

אנו זקוקים לתמיכה שלכם!

תרומתך לעדי תעזור לנו להשיג את היעד ולהעצים כל ילד ללא קשר לחומרת מגבלותיו