Search
Close this search box.

היום? היום הסתכלו עליי. וזה הרגיש מדהים..”

160 בנות ובני נוער מרחבי הארץ הגיעו אתמול למכללה למנהל בראשון לציון למפגש ייחודי במינו-
כנס אחים מיוחדים.
תוכנית “תיקון עולם” ו”עדי בשבילכם” מבית “עדי נגב- נחלת ערן וירושלים” הזמינו בני נוער, אחים ואחיות לילדים עם צרכים מיוחדים, לקחת חלק בכנס “זה הסיפור שלי” שכולו נועד עבורם, על מנת להעניק קול ובמה לאחאות מיוחדת ולמנעד הרגשות וההתמודדויות אשר חווים בתא המשפחתי.

גיליונות ציור ענקיים כיסו את מבואת אולם ההתכנסות, עליהם אויירו ברגש שיתופי האחים. קריקטורות מתוקות אשר הפיחו חיים במילים ורגעים.. “להיות בסוג של צל של “אח אוטיסט”. אח שלי יותר מזה. אני יותר מזה. אח שלי מדהים ויש בו כל כך יותר מזה, וזה כואב שפוסלים אותי על זה. אני אוהבת אותך אדרוש”

משם המשיכו האחים לצפות ב”פרוייקט הרשימה”, הצגה מאת תאטרון הנפש, העוסקת בהגשמת חלומות.
ולאחר ארוחת הצהריים חתמו את היום בפעילות משעשעת ומרגשת- תאטרון פלייבק עם סיפורי אחאות מיוחדים.
בזה אחר זו עלו מתנדבים לבמה ושיתפו עם הקהל פיסות מחייהם הפרטיים.
מאור סיפר על אחיו גילעד חובב הטבע, אדוה פינגשטיין שיתפה על רגע מכעיס בו גילתה כי סרטון של אחיה הופץ בין קבוצות ילדים, וליאל על אותו רגע מכונן בו הבינה כי חייה ישתנו בעקבות אחותה. לירז נגר דפנה, מורת שילוב מחטיבת השחר הוד השרון: “החלק האחרון היה מדהים באמת, מרגש בטירוף. יצאתי מהאולם דומעת ולא רק אני.. זו הייתה בשבילי זכות להיות פה היום ולחוות את האחים של התלמידים שלי”.

תיממא חסבאני עמל יאנוח ג’ת: “יש לי שבעה אחים, שלושה מהם עם צרכים מיוחדים. בשבילי הם אחים כמו כל השאר, אני אפילו אוהבת לשבת איתם קצת יותר”.

שליו אוטולנגי ואיתי ישראלוב מתיכון יחד ממודיעין: “היום הסתכלו עליי, עלינו. וזה הרגיש מדהים. החיים של אחים שלנו הם שלהם אומנם, אבל הם משפיעים גם עלינו. זה טוב שיש עם מי לדבר על זה”

נועם בן נעים מקיף אמי”ת ב”ש: “זו הפעם הראשונה שהזדהיתי עם כל כך הרבה אנשים אחרים. התרגלתי כבר שהשיח הוא בדרך כלל על אחי, היום הוא היה עליי”

רעות פרג מפניימית רמת הדסה שיתפה בהתמודדות המיוחדת שלה כנערה על הרצף ואחות לאח קטן מיוחד “היום הזה מאוד ריגש אותי ונתן לי נקודת מבט אחרת של אחים של.. אני עכשיו מבינה את אחי הגדול קצת יותר טוב”

מירי אריכא מנהלת “עדי בשבילכם” סיכמה
“הורגשה פה היום תחושת שייכות מאוד גדולה. אחד הדברים שחוזרים על עצמם במפגשים שלנו עם אחים בוגרים הוא חסך בקהילתיות ודברור של ההתמודדויות שלהם כאחים מיוחדים. הם הרגישו שלא ראו אותם בילדותם. התכנסנו פה היום בכדי לשנות בדיוק את זה. התאספנו לשמוע, להכיל ובעיקר לראות אחאות מיוחדת”

בתאל קטורזה כהן מנהלת תוכנית “תיקון עולם”: “תלמידה כתבה על גבי הלוח: “אני חלשה והיא החזקה” נקודת המבט של אותה אחות מיוחדת פותחת צוהר לעולמם של האחים.
ההתמודדות מגיל צעיר, “הירושה” שהם יקבלו מהוריהם ואחריות הטיפול היא זאת שהופכת את אותה ילדה לחזקה לא פחות.
האומץ להודות שהיא חלשה אל מול הניצחונות היומיומיים של אחותה, אל מול החברה. זה הסיפור שלה. זה הסיפור שלהם. זה הסיפור כולו.”

תודה למירי אריכא מנהלת “עדי בשבילכם” ולבתאל קטורזה כהן מנהלת תוכנית “תיקון עולם” על קיום הכנס. לנטע לי קרוצ’י רכזת יסודי וקהילה “תיקון עולם” אשר ניצחה על ארגונו בגאון,
ולכל העוסקים במלאכה.

אנו זקוקים לתמיכה שלכם!

תרומתך לעדי תעזור לנו להשיג את היעד ולהעצים כל ילד ללא קשר לחומרת מגבלותיו