Search
Close this search box.

כנס אתיקה ומקצועיות מבית “עדי בשבילכם”

עמותת עדי קיימה  כנס בינלאומי וירטואלי שמטרתו להעמיק ולגוון את הדיון המקצועי בסוגיות שונות הנוגעות לאוכלוסיית אנשים עם צרכים מיוחדים. “מטרתנו להביא למודעות שאלות מורכבות הקשורות בעולם המוגבלויות”.

 

עמותת “עדי” המטפלת באנשים וילדים עם מוגבלויות התפתחותיות מורכבות ערכה הבוקר כנס וירטואלי בינלאומי המיועד לאנשי מקצוע מתחום הרפואה, הטיפול והשיקום, אנשי חינוך ורווחה ומשפחות לאנשים עם מוגבלויות. הכנס ששמו: “אתיקה, רפואה ומוגבלות” היווה דיון מקצועי ומגוון על התמודדות אתית לצד שיקולים רפואיים כאשר דנים בקבלת החלטות הנוגעות לאוכלוסיית אנשים עם מורכבות רפואית קוגנטיבית, בהנחיית אנשי מקצוע ומומחים בעלי שם עולמי. הדיון עסק בסוגיות שונות, בניהן: שאלות אתיות של רופא טיפול נמרץ  יילודים, השיח הדתי סביב שילוב אנשים עם מוגבלות, המסע הרוחני והקיומי של היחיד והמשפחה בהתמודדות עם מגבלה, הטיפול באדם עם המוגבלות לאור המצב הבריאותי העולמי, ההתמודדות עם מצבי לחץ וחרדה ובשיח מכבד עם מטופל עם מגבלה.

בין המשתתפים בכנס: שגריר הולנד בישראל האנס דוקטר, יו”ר הכפר השיקומי “עדי נגב-נחלת ערן” אלוף (מיל’) דורון אלמוג, מנכ”ל “עדי ירושלים” שלומית גרייבסקי, פרופ’ מיכאל שימל מנהל מרפאות בבי”ח שערי צדק, הרב ד”ר בני לאו, מר פלאח עודה, רחל אטון מייסדת ומנכ”לית ארגון חברות, אודליה פיטוסי, נציגת ישראל בוועדת האו”ם לאנשים עם מוגבלות, הפסיכיאטר פרופ’ יורם יובל ועוד.

פרופ’ מיכאל שימל מנהל מרפאות במרכז הרפואי ‘שערי צדק’ דיבר בהרצאתו על ההתלבטויות הביו–אתיות בהם הוא נתקל כל הזמן בעבודתו ועל הרגישות והצניעות הנדרשת כדי להלך בין המשפחות, לבין הראייה המקצועית וכיצד ניתן להגיע לשיח מכבד ורגיש עם בני המשפחה. “כאשר נולד תינוק עם מוגבלות מורכבת, מצד אחד הרפואה מאפשרת להאריך חיים אבל האתיקה שואלת עד מתי? איפה עובר הגבול? היו מקרים בהם הדעה המקצועית לא התקבלה על ידי המשפחה. במקרים כאלו המערכת המקצועית תבחר לכבד ולהמשיך לתמוך במשפחה ובבחירות שלה. ביחד עם המשפחה נגיע להחלטה משותפת במקרים לא פשוטים כאלה”.

פרופסור יורם יובל, פסיכיאטר, חוקר מוח ופסיכואנליטיקאי בעל שם עולמי, דיבר בכנס על התמודדות עם מצבי לחץ וחרדה מתמשכים בימי הקורונה במשפחות לילדים ובוגרים עם מוגבלות. “זמן איכות זוגי או משפחתי שלא עוסק בטיפול איטנסיבי בבן המשפחה עם המוגבלות זהו ‘בלון חמצן’, מקור כוח שאסור להזניח אותו”, אמר ונתן כלים פרקטיים ליישום.

מנכ”ל עדי ירושלים, שלומית גרייבסקי, אמרה בכנס: ” בשנים האחרונות העמותה הקימה מחלקת מחקר והדרכה שמתמקדת ביצירת בסיס מקצועי משותף בין מרכזי העמותה השונים ויצירת קשר עם מוסדות אקדמאיים ורפואיים בארץ ובעולם על מנת להרחיב את הכלים והידע המקצועי בתחום המוגבלות. בכנס זה עסקנו בנושא רגיש שמעטים מבקשים לגעת בו, השילוב שבין אתיקה, רפואה ומוגבלות, וחקרנו אותו לעומק”.

 

 

אנו זקוקים לתמיכה שלכם!

תרומתך לעדי תעזור לנו להשיג את היעד ולהעצים כל ילד ללא קשר לחומרת מגבלותיו