Search
Close this search box.

לא מוותרים על מסורת ל”ג בעומר: מתנדבי מרכז עדי ירושלים “הדליקו” ‘מדורת חשמל’ מותאמת למזג אוויר

בעקבות הרוחות המזרחיות והשרב הכבד שתפס את אזור ישראל בימים האחרונים, החליטו משפחות ומוסדות חינוך רבים ברחבי הארץ לוותר על מסורת הדלקת מדורת ל”ג בעומר. בשירותי הכבאות הגבילו הבערת מדורות, מחשש  להתפשטות האש והסכנה שנשקפת. אבל במרכז עדי ירושלים מצאו פתרון חלופי- מקורי למדורה המסורתית: באמצעות הדלקת ‘מדורת חשמל’ אלטרנטיבית, סביבה חגגו במעגלי שירה, ארוחת מנגל ומשחקי חברה. 
באירוע שנערך במרפסת שבגג ‘מרכז עדי- ירושלים’ התכנסו כ- 40 מתנדבים ובנות שירות, שהתגייסו לאסוף קרשים, עצים וקרטונים למדורה ש”הודלקה” באמצעות תאורת פרוז’קטור שהוצבה מתחת לתכולת המדורה, מה שיצר אפקט של מדורה אמיתית. סביב המדורה סעדו וחגגו 24 דיירים שנהנו מארוחה חגיגית וממעגל שירה סוחף, בליווי גיטרות, 
במהלך האירוע הכין יחד עם המתנדב תמונת פאזל שהורכבה לפאזל שלם- סמל לחיבור הפסיפס האנושי שבמרכז עדי, ובמסר שנועד להרבות אהבת חינם- לציון חג ל”ג בעומר, בו על פי המסורת הסתיימה מגיפת תלמידי רבי עקיבא שנענשו בשל שנאת חינם.
מרגש לראות אהבת חינם שמתפרצת באירועים כאלה. המתנדבים ובנות שירות יכלו באותו זמן לחגוג עם חברים ומשפחה, אבל העדיפו לחגוג עם הדיירים, הם מבטאים את משמעות היום- להרבות באהבת חינם, לעבור מאש אמיתית לאש מסוג אחר- אש של אהבה ואחווה.

אנו זקוקים לתמיכה שלכם!

תרומתך לעדי תעזור לנו להשיג את היעד ולהעצים כל ילד ללא קשר לחומרת מגבלותיו