Search
Close this search box.

מתמחים קצת אחרת: כ 90 מתמחים ברפואת משפחה הגיעו ללמוד על התמודדות עם מוגבלות

אתמול, יום ד’, התקיים בכפר השיקומי ״עדי נגב – נחלת ערן״ יום עיון בנושא התמודדות עם מוגבלות, בו השתתפו מעל 90 מתמחים ברפואת משפחה מכל אזור הדרום.

יום העיון נועד לתת מענה לרופאי משפחה בהתמחות. השנה, בחרו להתמקד יחד עם המתמחים בנושא מוגבלות. הקורס מועבר כקורס חובה באוניברסיטת בן גוריון. השנה ״עדי נגב – נחלת ערן״ אירחו את משתתפי הקורס ביום העיון על מנת שרופאי המשפחה יוכלו להכיר מקרוב את תחום המוגבלויות.

במהלך יום העיון הועברו הרצאות שונות. דר’ שגית ארבל, רופאה ראשית במערך הבריאות במשרד הרווחה העבירה הרצאה עם שלומית אילן על אי נגישות מערכת הבריאות לאנשים עם מוגבלויות. ד”ר צאקי זיו-נר, מנהל המרכז הרפואי לשיקום על שם קיילי, העביר הרצאה על מהות השיקום וטכנולוגיות מתקדמות בשיקום. ביניהם העבירו הרצאות בפני הרופאים גם ד״ר אלכס בלומנטל, המנהל הרפואי של הכפר השיקומי, ד”ר שילה קרמר, מנהל מחלקת שיקום באשפוז וגילי פעמוני, מנהלת תחום ספורט והידרותרפיה.

לאחר יום עיון מעמיק המתמחים שמעו את סיפורה של מוניקה, אמא של דרין, דיירת המתגוררת בכפר. מוניקה סיפרה את סיפורה האישי על הקשיים כאמא לילדה עם מגבלה בחברה ודיברה על הקשר המיוחד שלה עם ביתה דרין.

ד”ר תמירה פיינסילבר מומחית ברפואת המשפחה ורופאת מתבגרים , רכזת מתמחים ברפואת המשפחה
מהמחלקה לרפואת המשפחה באוניברסיטת בן גוריון מסכמת: “שמענו דברים מדהימים מכל הזוויות, כל אחד מהמשתתפים לוקח כל מיני דברים. יום העיון שהתקיים הוא ראוי ומעצים. הוא ילווה אותנו לאורך השנה בקורס. נשמח לקיים שיתופי פעולה נוספים כולל השתלבות של עדי בהכשרת הרופאים והגעה של רופאים בשלב א’ להשתלם בכפר. יצאנו מהחצר האחורית ישירות לחצר הקדמית״.

אנו זקוקים לתמיכה שלכם!

תרומתך לעדי תעזור לנו להשיג את היעד ולהעצים כל ילד ללא קשר לחומרת מגבלותיו