Search
Close this search box.

עמותת עדי נגב נחלת-ערן בהכנות לחג החנוכה

מדי יום שני, תלמידי בית הספר לחינוך מיוחד שב’עדי נגב נחלת-ערן’ , משתלבים בעבודה במרכז התעסוקה ‘בית היוצר – עדי אופקים’. מדובר במרכז תעסוקתי-שיקומי פורץ דרך, לאנשים עם מוגבלויות ושמטרתו להקנות לעובדים המועסקים בו אורח חיים יצרני ובסופו של דבר גם השתלבות בקהילה ועצמאות כלכלית. המרכז הוקם על ידי עיריית אופקים ולהפעלתו נבחרו צוות הכפר השיקומי ‘עדי נגב – נחלת ערן’, שמאמין כי צריך לשים את האדם במרכז תוך דגש על תעסוקה מגוונת ומותאמת, עצמאות ושכר מכבד.

התלמידים, בגילאי 18 -21 לומדים בכיתת הבוגרים בבית הספר לחינוך מיוחד וחלקם אף יסיימו את לימודיהם השנה. בשנים האחרונות ללימודיהם, עובדים עם התלמידים הבוגרים על הקניית הרגלי עבודה, סדר יום ומשמעת עצמית שיקלו עליהם בהשתלבות מסגרת תעסוקתית מתאימה.
בשלב הראשון הם משתלבים במרכז התעסוקה “בית היוצר” בשאיפה שבהמשך ישתלבו גם בעבודה בקהילה.

התלמידים יוצאים פעם בשבוע לעבודה, בליווי מורתם למרכז התעסוקה באופקים. כרגע, בשל מגבלות הקורונה והקפדה יתרה על הכללים, הוקצה להם חדר נפרד במתחם בו הם עובדים.

לכבוד חג החנוכה שחל החודש, מכינים התלמידים ערכות כוסיות שמן להדלקת חנוכייה בחסות מפעל מנורה. כל תלמיד עובד בקצב שלו ועל פי יכולתו. תוך כדי העבודה הילדים מסגלים לעצמם הרגלי עבודה, לומדים את כללי העבודה במפעל, זכויות וחובות, העברת כרטיס עובד, מילוי כרטיס נוכחות ועוד.
הכנה תעסוקתית זו תתרום להשתלבות באופן טבעי ומיטבי בעבודה בקהילה בעתיד ותרכך את המעבר ממסגרת החינוך למסגרת התעסוקה.

אנו זקוקים לתמיכה שלכם!

תרומתך לעדי תעזור לנו להשיג את היעד ולהעצים כל ילד ללא קשר לחומרת מגבלותיו