Search
Close this search box.

פעילות לימודית משותפת למחלקות השיקום בדרום

ביום ד’ ה- 27.8.20 אירח מרכז השיקום של “עדי נגב – נחלת ערן” את צוותי מקצועות הבריאות של מחלקות השיקום מהמרכז הרפואי ברזילי, מרכז רפואי סורוקה ובית בלב מרשת מכבי.

פורום זה נוצר ביוזמת מנהלי המחלקות ומתכנס פעם בחודשיים, כאשר מטרתו לקיים פעילות אקדמית ולהבטיח עדכון שוטף של כלל אנשי מקצועות הבריאות העוסקים בשיקום במרחב.

הפורום משמש להידוק הקשר ושיתופי פעולה בין המחלקות בתקווה שיבשילו למחקרים משותפים. כמו כן, נידונים נושאי ליבה בחוד החנית של תורת השיקום, מוצגים מקרים קליניים מאתגרים ונערכים סיעורי מוחות לפתרונות.

במפגש שהתקיים השבוע בכפר הוצג בפני המשתתפים בית החולים העתידי הנמצא בשלבי בינוי מתקדמים ומתוכנן להיפתח בשנה הקרובה. בנוסף הוצג מקרה מהמחלקה האישפוזית הקיימת וכן מכון המחקר של ביה”ח.

לא ניתן היה להתעלם מסוגיית הקורונה אשר פעמים רבות מצריכה חולים במחלה בתהליך שיקומי. הדיון נערך סביב הצורך לא רק בהצלת חיים אחרי חשיפה לנגיף אלא גם בצורך לאפשר איכות חיים אחרי ההחלמה ולכן נדרש תהליך שיקומי. המודעות להשלכות של חולים קשים שהחלימו מהקורנה עדיין איננה גבוה ויש צורך לבחון פגיעות מוחיות, פגיעות בזכרון, בעיות תזונה וכדומה הנגרמות מאישפוז ממושך והנשמה ומפגיעות במערכת הנגרמות על ידי הנגיף.

המפגש התקיים על פי תקן התו הסגול באולם רחב ידיים עם חלונות פתוחים, ותוך שמירת כללי מרחק חברתי. גם בעידן הקורונה עלינו להסתגל לחיות עם נוכחותה בחיינו אך לאמץ כללי התנהגות וזהירות למנוע את הפצת המחלה, אך לדבוק ככל האפשר בשגרת פעילות תוך הקפדה על זהירות כנדרש.

נמשיך לקדם את פעילות השיקום בכלל ובנגב בפרט.

תודה לדר’ צאקי זיו-נר ולצוותי השיקום על המסירות ועל קידום והובלת התחום החשוב כל כך.

אנו זקוקים לתמיכה שלכם!

תרומתך לעדי תעזור לנו להשיג את היעד ולהעצים כל ילד ללא קשר לחומרת מגבלותיו