Search
Close this search box.

שילוב מסביב לשעון: סטודנטים יגורו ויתנדבו בכפר השיקומי, “עדי נגב-נחלת ערן”

השרה לשוויון חברתי, מירב כהן( יש עתיד) ויו”ר עמותת “עדי”, האלוף במיל’, דורון אלמוג, חנכו שכונת סטודנטים חדשה במרכז השיקומי “עדי נגב- נחלת ערן”, הנמצא במועצה האזורית מרחבים. הסטודנטים שיאכלסו את השכונה, יזכו למלגת מגורים ולימודים בתמורה להתנדבות עם בעלי מוגבלויות וצרכים מיוחדים בכל ימות השבוע. השרה לשוויון חברתי, מירב כהן: ״אני בטוחה שהחיים המשותפים של הסטודנטים לצד אנשים בעלי צרכים מיוחדים, יהפכו כל אחד ואחת מהם לאנשים רגישים יותר ואכפתיים יותר”.

טקס ייחודי ומרגש נערך ביום חמישי האחרון, בכפר השיקומי ״עדי נגב – נחלת ערן״, כאשר השרה לשוויון חברתי, מירב כהן, והנהלת הכפר השיקומי, בראשות יו״ר עמותת ״עדי״, האלוף במיל׳ דורון אלמוג ומנכ״ל הכפר אבי וורצמן, חנכו שכונת מגורים סטודנטיאלית חדשה בשטח המקום. הטקס החגיגי התקיים בהשתתפות מנכ״לית ארגון ״תוצרת הארץ״ ליאור ז׳ורנו ואורחים רבים נוספים.

סטודנטים צעירים, ואף משפחות שלמות, כבר החלו לאכלס את השכונה, לאחר שעברו להתגורר בשטח הכפר על מנת לעבוד ולהתנדב עם אנשים עם מוגבלויות. בתמורה למעבר, יזכו הסטודנטים למלגת מגורים ולימודים. בנוסף, סטודנטים אשר ילמדו את המקצועות הרלוונטיים, יוכלו גם לעבוד למחייתם בבית החולים השיקומי החדש, שנבנה בימים אלו בשטח הכפר.

הפרוייקט הייחודי התאפשר בזכות שיתוף פעולה בין הנהלת הכפר והמשרד לשוויון חברתי, במסגרתו תיקצב המשרד ב-5 מיליון ש”ח את בניית השכונה וכן, בזכות שיתוף פעולה עם קהילת הצעירים של “תוצרת הארץ”, הפועלת לעידוד התיישבות חלוצית, מתוך אג׳נדה חברתית וציונית, בפריפריה החברתית והגיאוגרפית.

הקמת השכונה ואיכלוסה, היא הסנונית הראשונה לפרוייקט רחב היקף בו צפויים הדיירים להוות את הגרעין החלוצי של היישוב החדש הנבנה בסמוך לשטח הכפר בשם “מרחבי דניאל”. מדובר ביישוב ייחודי וראשון מסוגו בעולם, אשר יוגדר כ”יישוב משלב”, בו יתגוררו אנשים עם מוגבלויות וצרכים מיוחדים, לצד האוכלוסייה הכללית.

השרה לשוויון חברתי, מירב כהן (יש עתיד): “נחלת ערן”, הוא בית לכל כך הרבה משפחות, וכל כך הרבה בעלי צרכים מיוחדים, לא רק במובן הפיזי, אלא בעיקר במובן הרגשי. בית בו זוכים לאהבה ללא גבולות וללא תנאים. אחת החוויות שעיצבו את חיי בנערותי, הייתה חברות עם בן כיתתי, נער בעל מוגבלות. החברות עימו גרמה לי להיחשף לקשיים עימם הוא ומשפחתו נאלצו להתמודד באופן יומיומי, מה שבין היתר, הוביל אותי לעסוק בתחומים בהם אני פועלת גם כיום. אני גאה על שיתוף הפעולה בין המשרד לשוויון חברתי בראשותי ל”נחלת ערן”. במסגרת שיתוף הפעולה, השקענו 5 מיליון ₪ בהקמת כפר סטודנטים, אשר יגורו במקום, יתנדבו ויסייעו לנערים כל ימות השבוע. אני בטוחה שהחיים המשותפים לצד אנשים בעלי צרכים מיוחדים, יהפכו כל אחד ואחת מהם לאנשים רגישים יותר ואכפתיים יותר. הם באים לתרום מעצמם, אך אין לי ספק כי המשמעות והאהבה לה הם יזכו במקום הזה, יגרמו לכך שיקבלו חזרה לא פחות, ואף יותר”.

יו״ר הכפר השיקומי ועמותת ״עדי״ חתן פרס ישראל והאלוף במיל׳ דורון אלמוג: “בנגב ייבחן העם בישראל, כך אמר דוד בן גוריון, וזהו אכן אתגר לא פשוט. אמנם חלק מהאתגר כבר מאחורינו אבל יש עוד הרבה עבודה לפנינו. המבחן האנושי הגדול ביותר הוא לשמוע את קולם של החלשים, אלו שכל העשייה סביבם היא מידת החסד המגולמת בנו. אנחנו כאן, רוצים להוביל את הדגל של השוויון החברתי, דרך מאמץ מתמשך שלנו, דרך מידת האהבה. כאן בנגב, נבחנת מידת הנתינה שלנו לפצוע ולחלש. שאנשים עם מוגבלויות יהיו אלה שתמיד יהיו לנגד עינינו”.

הכפר השיקומי “עדי נגב – נחלת ערן” הינו כפר ייחודי מסוגו בעולם, מרשת מרכזי “עדי” אשר כולל מרכז נוסף בירושלים. הכפר הינו

מרכז קהילתי משלב, הנותן מענה טיפולי, שיקומי וחינוכי לכל אדם עם מוגבלות במגוון שירותים – מבית חולים שיקומי ועד מגורים לאוכלוסייה עם מוגבלות שכלית התפתחותית מורכבת. הכפר מהווה שדה קליני רחב ומאגד שלל של פתרונות שיקומיים לילדים ובוגרים ברמות תפקוד שונות (מלידה או פגיעה נרכשת) במסגרת מעבדות מחקר הפועלות במקום.

קרדיט: אדיר הרוש

אנו זקוקים לתמיכה שלכם!

תרומתך לעדי תעזור לנו להשיג את היעד ולהעצים כל ילד ללא קשר לחומרת מגבלותיו

ספר אורחים​