Search
Close this search box.

שמחת תורה מיוחדת בעדי ירושלים

“לחייך לאחר זה נפלא! אבל לגרום לאחרים לחייך זה הדבר הנפלא ביותר!!”
ביישוב מרכז שפירא לא מוותרים על החוויה העצומה שהפכה כבר למסורת של שנים, אירוח ילדי ומתנדבי עדי ירושלים ביישובם- בחג שמחת תורה.
גם השנה, זכתה קבוצת חניכים גדולה ממרכז עדי ירושלים להתארח בבתיהם החמים של אנשי היישוב מלווים במתנדביהם המסורים.
“היופי הוא בנורמליזציה” אומרת רחלי טלר- רכזת קשרי הקהילה במרכז עדי ירושלים.
הכל ברור ומובן מאליו. זה שחניכים עם מוגבלויות כ”כ קשות זוכים בחברים מדהימים, זה שהקהילה נלחמת על הזכות לארח. ועל כך שברור לכל המתנדבים שבחג הם מבלים במקום הראשון, עם חבריהם מעדי.
ההתארגנות לא פשוטה, היא כוללת המון רשימות ציוד, תרופות, בגדים , אוכל מיוחד לכל חניך והכנה נפשית לחניכים.
ויש גם עלויות גדולות. אבל כשמולנו עומדים המתנדבים הנדירים של מרכז עדי ירושלים ומשפחות היישוב אין דבר שהוא בלתי אפשרי. כל ההכנות הופכות לשגרה, אם בעבר משפחות החניכים היו חוששים מעט ושואלים שאלות רבות לברור בטיחות. היום ההורים נלחמים שגם ילדיהם יזכו להיות מהיוצאים.
זו עוד דוגמה, שעם אמונה ועשייה של אנשים מדהימים, זוכים ילדי עדי לחוות את אותן החוויות כמו כל בני גילם” היא מסיימת.
למתנדבים ברור שהם מצטרפים. והמשפחות ביישוב רבות על הזכות לארח. בית הכנסת בו רוקדים החניכים הופך להיות בית הכנסת הכי פופולארי ביישוב.
“ריקודים של שמחה, שמחת תורה הכי מהודרת שיש!” משתף גבריאל- אחד השכנים המבוגרים ביישוב מרכז שפירא. “ריקודים של מצווה, אנחנו רוקדים עם מלאכים!”
מיותר לציין מה חג כזה תורם בראש ובראשונה לחניכי עדי עצמם. חניכים שגרים במהלך השנה במעון עדי בירושלים זוכים לצאת ולבלות עם כל החבר’ה (עד השעות המאוחרות) זוכים בסעודות חג משפחתיות וזוכים לחווית בית הכנסת ומוצאים עצמם מוקפים חיבוק קהילתי חם ומעצים.
והחניכים מגיבים בהתאם “הם חשים ומבינים היטב את המעמד ומתנהגים בהתאם בבית הכנסת” אומרת שירה, אחת המתנדבות.
לא ברור מי הנותן ומי המקבל” אומר גם מתניה. אחד המתנדבים המארגנים. “כל השותפים זוכים בחווית חג אדירה. החניכים, המתנדבים המלווים וכל אנשי היישוב. זכות עצומה להיות חלק”
הסיפורים הנלווים מרגשים ביותר, מה שהחל כיוזמה חד פעמית של בת שירות וכמה מתנדבים הפך למסורת של שנים. אנשי היישוב, המתנדבים והחניכים לא יכולים לדמיין את חג שמחת תורה בשום אופן אחר.
“חוויה מעצימה, מרוממת ומרגשת לכולנו” מעניק כוחות לשנה כולה. אומר גם בן. מתנדב נוסף.
וחיוכי החניכים ושמחתם העצומה מביע את שחשים בליבם! הם זכו!!
 
קרדיט צילום: עמוס בוכניק ויקיר אמסלם.

אנו זקוקים לתמיכה שלכם!

תרומתך לעדי תעזור לנו להשיג את היעד ולהעצים כל ילד ללא קשר לחומרת מגבלותיו