Search
Close this search box.

טיפול בבעלי חיים ובגינון טיפולי בכפר השיקומי “עדי נגב – נחלת ערן”

בשנה האחרונה, המרכז החקלאי בכפר פיתח והרחיב את פעילותו.

המרכז החקלאי כולל את חוות הרכיבה הטיפולית, הספארי והחממה הטיפולית.

בספארי מתקיים מידי יום מפגש מרגש בין דיירי ותלמידי הכפר לבעלי החיים. הפעילות הינה שער לתקשורת שלנו עימם והדרך שלנו ללמוד על עולמם הפנימי אותו לא ניתן להסביר במילים. האינטראקציה עם בעלי בחיים, יוצרת מפגש ישיר ומופלא, המפתח קשר בלתי אמצעי ואנו מגלים בעקבותיו תגובות מעניינות ומיוחדות של דיירים ותלמידים.

החממה הטיפולית, שנזנחה במרוץ השנים לטובת פרויקטים אחרים חזרה לחיים ולפעילות משגשגת בליווי מדריכים מקצועיים בתחום הגינון. כל דייר ותלמיד מגיע לפחות אחת לשבוע לשעת עבודה  בחממה, לשתול צמחים, להשקות, לגזום ולסדר את האדניות.

הדיירים והתלמידים ראו מידי שבוע כיצד הצמח בו הם מטפלים גדל ומתפתח.

מטרת הטיפולים הייחודים הללו הינה לעודד הפעדי של חושים רבים כמו שמיעה, מגע, ריח, קשר עין ותקשורת בלתי מילולית. הפעילות מפעילה את כל החושים של הדיירים ואנו רואים עד כמה הזמן בחממה ובספארי מסב להם הנאה ורגעי שמחה.

בכדיי שנוכל לממש את מלוא הפוטנציאל של כל דייר ותלמיד, אנו משלבים פעילויות העשרה מגוונות במסגרת תכנית קידום אישית, אותה מוביל פסיכולוג הכפר יחד עם צוות המעון ובית הספר. אנו דוגלים בלמידה בלתי פוסקת, דינמיות, אתגר ושינויים. תרומתם של הטיפולים הייחודיים והלא קונבנציונליים עצומה ומרגשת.

אנו זקוקים לתמיכה שלכם!

תרומתך לעדי תעזור לנו להשיג את היעד ולהעצים כל ילד ללא קשר לחומרת מגבלותיו