Search
Close this search box.

מרכז עדי בירושלים

מרכז עדי ירושלים מעניק קשת רחבה של שירותים מגוונים הניתנים על ידי אנשי צוות בכיר ומוביל בתחומו, ומספק מענה ייחודי בריאותי, שיקומי וחינוכי לכ 200 ילדים ובוגרים עם מוגבלות שכלית התפתחותית ומוטורית, להם ולבני משפחותיהם.

פעילות המרכז, מבוססת על האמונה כי לכל אדם הזכות לחיים מלאים, לחשיפה לחוויות תואמות גיל ולהתייחסות המאפשרת עצמאות ומימוש עצמי מרבי. 

הפעילות מתבצעת עפ”י תכנית פרטנית, הנבנית בהתאם לגיל, לרמת המוגבלות ולצרכיו האישיים של כל חניך במרכז.

בעדי ירושלים מובילים פיתוח שירותים, הדרכת אנשי מקצוע וניהול הדיון הציבורי בצרכי אוכלוסייה עם מוגבלויות וזכויותיה.

המרכז משרת חניכים אקסטרניים וחניכים המתגוררים במרכז שעקב מצבם ומוגבלותם מחויבים בשהייה והשגחה צמודה שוטפת של 24/7 ,בנוסף לטיפול והשירות הניתנים לחניכי המרכז, ניתנים שירותים קהילתיים בידי צוות רב מקצועי רחב לכלל האוכלוסייה מכלל המגזרים: בין היתר, יחידה להתפתחות הילד בשיתוף כלל קופ”ח, בריכה טיפולית , סדנאות והרצאות לאנשי מקצוע בתחומי השיקום והטיפול.

בבסיס האמונה המקצועית שלנו היא ההחלטה לעשות את המירב והמיטב עבור כל הזקוקים לנו ולהמשיך לפתח שירותים עבור קהלים שונים שטרם ניתן מענה הולם לצרכיהם וביכלתינו לעשות.

השירותים שלנו

עדי קהילתי

אנו רואים את עצמנו כחלק מקהילה שלמה ותומכת ומאמינים ביכולת שלנו לתרום לה ולהיתרם ממנה. לכן אנו יוצרים כל העת יוזמות שונות ושירותים ייחודיים המחברים את הקהילה לעשייה הטיפולית והשיקומית של עדי

עדי בשבילכם – מרכז מידע, ייעוץ ותמיכה למשפחות של ילדים ובוגרים עם מוגבלות. השירות הניתן בשיתוף משרד הרווחה, מספק שירותי מידע, הכוונה וליווי ללא תשלום להורים לילדים עם מוגבלויות מורכבות. בין שירותי המרכז: קו חם לייעוץ והכוונה, הורים מלווים הורים וכן קבוצות תמיכה המונחות על ידי אנשי מקצוע.

בייביסיטר מיוחד – רשת חברתית מקומית המחברת בין הורים לילדים עם מוגבלויות לבין סטודנטים לחינוך מיוחד או למקצועות הטיפול, שישמשו כשמרטפים של הילדים. ההורים נהנים משקט נפשי כאשר הם יודעים שילדיהם נמצאים בהשגחה מקצועית יותר, בידיהם של שמרטפים עם הבנה למצבם וידע בנושא טיפול במוגבלויות. הילדים מקבלים תשומת לב רבה וטיפול חם ומסור. השמרטפים נהנים מהזדמנות לחזק את המיומנויות שלהם בעבודה מעשית ואף להרוויח כסף על כך.

חָזוֹן

להעניק לכל ילד ובן נוער עם מוגבלות (מכל סוג ובכל רמה) אותן החוויות ואותם הכלים שמקבלים ילדים “רגילים”

לחבר את הדיירים לקהילה ואת הקהילה לדיירים, מתוך אמונה שלקהילה תפקיד מרכזי בשיקומם ובשילובם בחברה

להטמיע בקרב הקהל הרחב את תפיסת העולם של עדי, לפיה מצבו של דייר אינו “בעיה” כי אם “אתגר” – ואותו כולנו נפצח יחד! 

עדי ירושלים במספרים

נכון לינואר 2023

האמת היא, שהעשייה האמיתית שלנו גדולה בהרבה מכל מדידה שהיא. לכל חוויה, הצלחה קטנה ומחסום נוסף שנשבר יש ערך עצום. ובכל זאת… הנה טעימה ממה שקורה כאן בעדי ירושלים. 

"בזכותם לומדים מה תפקידו של האדם בעולם"

עומר ינקלביץ

410

אנשי צוות

130

משתתפי תוכניות יום שלם

90

דיירים

325

מתנדבים

6,650

טיפולים שנתיים במעון יום טיפולי

850+

משפחות נעזרות ע"י קו החם של עדי בשבליך

13,650

טיפולי הידרותרפיה שנתיים

21,500

טיפולי הנשמה שנתיים

6,000

משתתפי תוכיות בייביסיטר מיוחד